Need for an ethical approach through the learning content in English classes ninth grade

Main Article Content

Omar Pozo Crespo

Abstract

This reveals the way in which, from the English class, it can be developed all the instructive- educational work that the effective Cuban educational project for the secondary education demands, teaching this language through a group of situations that can happen in the social practice that deeply touch the sensibility and feeling of the students. The setting in practice of this kind of activity in English classes, specifically in ninth degree contributes significantly to win the battle for the improvement of human development.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pozo Crespo, O. (2006). Need for an ethical approach through the learning content in English classes ninth grade. Mendive. Journal on Education, 5(1), 38–45. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/201
Section
ARTICLES

References

Acosta, Sariego José R. Bioética desde una perspectiva cubana. Centro “Félix Varela”. La Habana, 1997.

D”Angelo, Hernández Ovidio. Sociedad y Educación para el Desarrollo Humano. Edit. Pueblo Y Educación. C. de La Habana, 2004.

-----------------------------. El Desarrollo Humano y su Dimensión Ética. PRYCREA, La Ha- bana, 1996.

Baxter,Pérez Esther. La formación de valores. Una tarea pedagógica. Edit. Pueblo y Educación. La Habana, 1989.

Boschovich, L. I La personalidad y su formación en la edad infantil. Edit. Pueblo y Educación. La Habana, 1976.

Castro, Ruz Fidel. Capitalismo Actual. Editora Política. La Habana, 1999.

Chacón, Arteaga Nancy. Dimensión Ética de la Educación Cubana. Editorial Pueblo y Educación, Ciudad de La Habana, 2006. --------------------------. Educación Moral. Edit. Ciencias Sociales. La Habana, 1988.

Colectivo de autores. Curso de ética y sociedad. Universidad para Todos. Editorial Juventud Rebelde. Ciudad de La Habana, 2005.

Favelo, Corzo José R. Mercado y valores humanos. Revista Temas. No 15. 1988.

Leal, H. Pensar, reflexionar y sentir en las clases de Historia. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 1997.

Leontiev, A. Actividad, conciencia y personalidad. Edit. Pueblo y Educación, La Habana, 1988.

Marx, Karl y F. Engels. Obras Escogidas. Editorial Progreso, Moscú, S/F.

Pensamiento Ético de José Martí. Boletín de información bibliográfica, no 2, 1984, CC PCC.

Rodríguez, Zaira. Filosofía, Ciencia y Valor. Editorial Ciencias Sociales, La Habana, 1985.