The communicative teaching task-interactive for teaching Spanish as a foreign language

Main Article Content

Liliana Valdés Aragón

Abstract

The teaching tasks that are presented in this article respond to a conception of interactive language learning with strong cognitive and humanist bases. Each main task contains a group of supporting tasks that offer opportunities to the students for interacting with the language they are learning in problem solution which demand their attention to content more than to form. The tasks are directed to the formation of values, the protection of the environment, the communicative competence, the declarative, procedural and attitudinal knowledge, to the development of learning strategies that favor interaction, the exchange of meaning, the reflection, the cooperation, the socialization, and the pleasant learning with a strong cultural component that reflect the life and the history of all the people of the world.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Valdés Aragón, L. (2005). The communicative teaching task-interactive for teaching Spanish as a foreign language. Mendive. Journal on Education, 3(3), 164–170. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/92
Section
ARTICLES

References

- Acosta, R. y Valdés, L (2001) Un Enfoque Didáctico Interactivo. Universidad Estatal de Haití.

- Ausobel, D. P. (1968) Educational Psychology. A cogrntrive view. New York Holt, Rerrebar 8 Winston.

- Álvarez de Zayas, C. M. (1999) La escuela de la vida. Didáctica. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana.

- Brubacher, M., Payne, R., Rickett, K. (1990) Perspective on Smail Group Learning. Theory 8. Practice. Publicon Publishing Inc Canadá.

- Díaz, T. de la C. (1998) Modelo para el trabajo metodológico del PDE en los niveles de carrera, disciplina y año en la Educación Superior. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

- Freire, P. (1987) Pedagogía Do Oprimido. Río de Janeiro, Paza Terra.

- Gagne, E.D. (1991) La Psicología Cognitiva del Aprendizaje Escolar Aprendizaje Visor. España.

- Leontiev, A.N. (1979) La Actividad en la Psicología. Editorial de libros para la educación. Ciudad de la Habana.

-Monereo, C, at. al. (1994) Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Editorial GRAO. Barcelona.

- Morin, E. (1999) Los sietes saberes de la educación del futuro. Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura.

- Oxford, R. (1990) Language Learning Strategies. What every teacher snould Know. University of Alabama. USA.

- Ojalvo, V. (sin fecha) La ciencia de la comunicación. Material mimeografiado.

- Pozo, 3.1 (1996) Aprendices y Maestros. La nueva cultura del aprendizaje. Alianza Editorial. Madrid.

- UNESCO (1996) La educación encierra un tesoro. Informe de la UNESCO de la comisión Internacional sobre la educación para el siglo XXI, presidida por Jacques Delors. México.

-Vez, J, M. (1998) Didáctica del ELE. Teoría y práctica de su dimensión comunicativa. Grupo Editorial Universitario.

-Vygosky. L. (1971) Thought and Language. The M. I. T. Press.

-Whithaker, P. (1998) Cómo gestionar el Cambio en Contexto Educativos. Nancea, S.A. de Ediciones. Madrid.