The use of computers in the formation of Primary Education graduate

Main Article Content

Mayumi García Meneses
Maritza Salazar Salazar
Orestes Coloma Rodríguez

Abstract

An analysis of the main foundations that support the use of computers as a central focus in the process of initial degree in Elementary Education and the limitations encountered in the diagnosis made with the application of theoretical and empi rical methods facilitated the collection the results obtained. It also proposes a methodology contentiva in three main stages: preparation, planning - implementation and evaluation , with the goal of mainstreaming of computer in an organized and planned in the educational process of the race.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Meneses, M., Salazar Salazar, M., & Coloma Rodríguez, O. (2014). The use of computers in the formation of Primary Education graduate. Mendive. Journal on Education, 12(3), 358–364. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/709
Section
ARTICLES

References

Barreras, oportunidades y elementos de diseño para integrar las TIC en la formación inicial docente “http://www.eduteka.org/BitacoraLI.php”.

Coloma Rodríguez, Orestes. La transversalidad de las tecnologías de la información y las comunicaciones en la formación del docente vs acreditación de carreras e instituciones. experiencias en la UCP “José de la luz y caballero” de Holguín.(2012).26 h.(

Coloma Rodríguez, Orestes. Informe del estudio de profundización realizado para evaluar el nivel de aplicación de las acciones de la estrategia para lograr transversalidad de las tecnologías de la información y las comunicaciones en los principales proceso universitarios. 2012. 50 h.(estudio de profundización)

Díaz Fernández, Georgina. Concepción teórico-metodológica para el uso de la computadora en el proceso de enseñanza aprendizaje de la educación primaria. La Habana; Instituto Superior Pedagógico “ENRIQUE JOSÉ VARONA”,2006. (Tesis de doctorado, ciencias pedagógicas)

Estándares de competencias en TIC para docentes (documento en línea) http://portal.unesco.org/es/ev.php (2008)

Las tecnologías de la información y la comunicación en la formación docente. UNESCO(2004)

Modelo del profesional de la licenciatura en Educación Primaria (2010).

Orientaciones metodológicas para la Licenciatura en Educación primaria (2010).

Silvestre Margarita y Zilbersteins Torruncha, José (2000): Aprendizaje y Diagnóstico. ¿Cómo hacer más eficiente el aprendizaje? Ed.: CEIDE, México.

Most read articles by the same author(s)