Reality and perspective for the self teacher

Main Article Content

María Micaela Fuxá Lavastida

Abstract

In this article you can find the importance of self-upgrading, as an essential curricular component of the process of teacher's professional formation. The author approaches this process in a very creative way, from a structuring of the Study Plan organized in three moments.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fuxá Lavastida, M. M. (2004). Reality and perspective for the self teacher. Mendive. Journal on Education, 3(1), 39–44. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/62
Section
ARTICLES

References

Addine, F (1997) Didáctica y Curriculum. Análisis de una

experiencia. Editorial AB Potosí. Bolivia.

• Álvarez de Zayas, C.(2001). El diseño curricular. Editorial Pueblo y

Educación. Habana.

• Corrales, R. Teoría y diseño: una propuesta desde el enfoque

histórico cultural en el planeamiento curricular de la enseñanza

superior. La Habana: Ediciones CEPES, 1991. (pág. 141 – 171).

• Fuxá Lavastida, M.M.(1996) Proyecto curricular en ciclos para la

carrera de Licenciatura en Educación Primaria. Tesis de Maestría

Universidad de Pinar del Río.