Reality and perspective for the self teacher
Main Article Content
Abstract
In this article you can find the importance of self-upgrading, as an essential curricular component of the process of teacher's professional formation. The author approaches this process in a very creative way, from a structuring of the Study Plan organized in three moments.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Fuxá Lavastida, M. M. (2004). Reality and perspective for the self teacher. Mendive. Journal on Education, 3(1), 39–44. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/62
Section
ARTICLES
References
Addine, F (1997) Didáctica y Curriculum. Análisis de una
experiencia. Editorial AB Potosí. Bolivia.
• Álvarez de Zayas, C.(2001). El diseño curricular. Editorial Pueblo y
Educación. Habana.
• Corrales, R. Teoría y diseño: una propuesta desde el enfoque
histórico cultural en el planeamiento curricular de la enseñanza
superior. La Habana: Ediciones CEPES, 1991. (pág. 141 – 171).
• Fuxá Lavastida, M.M.(1996) Proyecto curricular en ciclos para la
carrera de Licenciatura en Educación Primaria. Tesis de Maestría
Universidad de Pinar del Río.