System of Activities for the Development of the Appreciation Process of Folk Craft in Senior High Students

Main Article Content

Yanulde Massano Galvez

Abstract

This work presents a system of activities for t he development of the appreciation process of folk craft in Senior High students. The Edad de Oro, by José Martí, is taken as a starting point, since this work considers authentic Cuban values stated by “The Teacher”. Consciousness about the Cuban cultural identity is fostered in the students by promoting local and traditional folk art.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Massano Galvez, Y. (2012). System of Activities for the Development of the Appreciation Process of Folk Craft in Senior High Students. Mendive. Journal on Education, 10(3), 269–273. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/543
Section
ARTICLES

References

ARJONA, M. Patrimonio cultural e Identidad. La Habana. Ed. Letras Cubanas, 1986.

BLANCO PÉREZ A. Introducción a la Sociología de la Educación.La Habana. Instituto Superior Pedagógico E. J. Varona. La Habana, 1997.

CABRERA SALORT, R. Apreciación de las artes visuales. La Habana. Ed. Pueblo y Educación, 1981.

LÓPEZ HURTADO. J. Fundamentos de le Educación (et al.). La Habana. Ed. Pueblo y Educación. Constitución de la República de Cuba. La Habana.Ed. Política,1992. Colectivo de autores. Compendio de lecturas acerca de la Cultura y la Educación Estética. La Habana.Ed. Política, 2000. Castro Ruz,Fidel. Discurso pronunciado en el Primer Curso emergente de maestros primarios.Tabloide especial #4

MERINO ACOSTA LUZ. Arte en Cuba (1902-1958).-- Cuidad de la Habana, 1983.- 95 p.

NÚÑEZ JOVER, J. Problemas sociales de la ciencia y la tecnología. La Habana. GESOCYT, 1994.

PÉREZ CISNEROS, G. Las Estrategias de un crítico. La Habana. Ed. Letras Cubanas, 2000. Martínez Llantada, M. Naturaleza y principios de la filosofía de la educación. Una reflexión. La Habana.Ed. Pueblo y Educación, 2003.

Most read articles by the same author(s)