Organizational commitment in university professors for job performance in virtual environments

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Jorge Antonio Gonzales Miranda
Edith Geovana Collazos Roque
Aram Roosell Simangas Villalobos
María Ysabel Alvarez Huari

Abstract

The study was developed in the virtual context considering the greater needs and demands in the work of university teachers, taking into account that the management of teaching staff, the culture of teamwork, as well as the factors associated with organizational commitment have an impact on work performance and educational quality. The research determined the differences regarding the levels of organizational commitment in virtual environments according to the work status of teachers at a private university in Lima, Peru. We worked under a quantitative approach, basic study type, descriptive non-experimental design, with a sample of full-time teachers, the instrument used was the Organizational Commitment Questionnaire, consisting of items with a Likert scale response with five response alternatives and three dimensions: affective, normative and continuity. The results showed that the majority of hired and regular teachers have a regular level of commitment to the organization, so it is concluded that the level of commitment can affect the achievement of goals, plans and institutional projects that are planned annually, as well as the teaching performance, these results will be used by researchers and authorities in decision making.

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How to Cite
Gonzales Miranda, J. A., Collazos Roque, E. G., Simangas Villalobos, A. R., & Alvarez Huari, M. Y. (2024). Organizational commitment in university professors for job performance in virtual environments. Mendive. Journal on Education, 22(1), e3588. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/3588
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ARTICLES
Author Biographies

Jorge Antonio Gonzales Miranda, Norbert Wiener Private University. Peru.

Abogado. Magister en Cultura de Paz, Conflictos, Educación y Derechos Humanos de la Universidad de Málaga España/ Programa 2013-2014. Estudios de Doctorado de la Facultad de Derecho y Ciencia Política de la Universidad de San Martín de Porres Perú. 2011/2012. Post Título en Derecho con mención en Derecho Penal y Procesal Penal por la Pontificia Universidad Católica Perú 2009. Estudios de Maestría en Derecho Penal y Procesal Penal por la Pontificia Universidad Católica Perú 2006/2008. Licenciado en Derecho y Ciencia Política de la Universidad de San Martín de Porres 1999/2004. Actualmente se desempeña como Director de la Unidad Académica de Estudios Generales de la Universidad Norbert Wiener.

Edith Geovana Collazos Roque, Norbert Wiener Private University. Peru.

Maestra en Gestión Pública, Universidad César Vallejo. Licenciada en Educación en la especialidad de Biología y Química. Amplia experiencia en el área de gestión en Educación Básica Regular y Educación Superior. Actualmente, se desempeña como promotora de organizaciones educativas, Docente en la Universidad Norbert Wiener y Universidad Tecnológica del Perú, además como Coordinadora de Proyectos en la Universidad Norbert Wiener. Línea de investigación: Educación de calidad.

Aram Roosell Simangas Villalobos, Norbert Wiener Private University. Peru.

Docente nombrado, magíster en Docencia superior, Licenciado en Educación en la especialidad de Lengua y Literatura por la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, doctorando en Gestión pública y gobernabilidad. Ponente en eventos académicos a nivel nacional e internacional en temas relacionados a investigación y Educación de calidad. Amplia experiencia como docente universitario e investigador. Actualmente se desempeña como Docente en educación superior de las asignaturas: Investigación y Redacción académica.

María Ysabel Alvarez Huari, Norbert Wiener Private University. Peru.

Doctora en Administración de la Educación, Maestra en Educación, estudios concluidos de Maestría en Psicología Educativa en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Licenciada en Educación en la especialidad de Lengua y Literatura. Diplomados en: Docencia Universitaria, Dirección y Gestión en Instituciones Educativas y Didáctica de la Comunicación. Ponente en eventos académicos a nivel nacional e internacional en temas relacionados a Educación y Psicología Educativa. Amplia experiencia laboral en Educación Básica Regular y Educación Superior o Universitaria. Actualmente se desempeña como Coordinadora de Investigación en Estudios Generales de la Universidad Privada Norbert Wiener.

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