Assessing the impact of the improvement in the educational professional performance of teachers in the Municipal University Headquarters

Main Article Content

María de los Ángeles Alonso González
Ismael Cruz Ordaz

Abstract

This article describes the results of a research aimed at develop ing a methodology to evaluate the impact of the upgrading in the pedagogical professional development of teachers at Candelaria’s Pedagogical University Center. This article is also part of a research project of the Pedagogical University main center under the Program "University knowledge management for innovation and development".

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Alonso González, M. de los Ángeles, & Cruz Ordaz, I. (2009). Assessing the impact of the improvement in the educational professional performance of teachers in the Municipal University Headquarters. Mendive. Journal on Education, 7(2), 90–97. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/340
Section
ARTICLES

References

-Añorga, J.: El desempeño profesional y humano de los egresados de la maestría Educación Avanzada. La Habana. Cuba. ISPEJV. Informe final del proyecto de investigación sobre la evaluación de impacto del postgrado 2001.

-Añorga Morales, Julia: Diseño Teórico – Práctica del Modelo de Evaluación de Impacto. Informe parcial del Proyecto de Investigación sobre la evaluación de Impacto del Postgrado. La Habana. Cuba ISPEJV. 1999

-Añorga Morales, Julia y Oliva C. Marisel: La Evaluación Formativa de la Educación de Avanzada. Material Impreso. ISPEJV. La Habana. Cuba. 1997.

-Solórzano Benítez, Roxana. Modelo de evaluación de impacto social de los programas de alfabetización Tesis en opción al grado científico de Dra. en Ciencias Pedagógicas (2006).