Referents that support the Pedagogic Professional Performance Integral General Professor Secondary School, in the use of informatics in the teaching-learning process

Main Article Content

Luis Emilio Caro Betancourt

Abstract

This article approaches the theoretical referents that sustain the professional pedagogical behavior of the Entire General Professor of Secondary School, using computer science in the teaching learning process. Taking into account the introducti on of the scientific and technical developments (Computer science) in education and the professional's role starting from the demands of the conceived model for Secondary School Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Caro Betancourt, L. E. (2008). Referents that support the Pedagogic Professional Performance Integral General Professor Secondary School, in the use of informatics in the teaching-learning process. Mendive. Journal on Education, 6(4), 281–287. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/317
Section
ARTICLES

References

CASTRO RUZ, FIDEL. Discurso en el acto de graduación del Destacamento Pedagógico “Manuel Azcunce Doménech”. -- La Habana. 1981.--p 8.

Glosario de términos de la Educación Avanzada./ Añorga Morales, Julia … /et al./. -- CENESEDA-ISPEJV, La Habana, Cuba. 1995. -- p. 12.

República de Cuba, Ministerio de Educación, Proyecto de Escuela Secundaria Básica, -- Versión 08 / 18 de Abril del 2006. -- p 4

PEDAGOGÍA (2003). El currículo para la formación de profesores integrales: alternativa ante los retos del desarrollo./ Teresita Miranda Lena, Verena Páez Suárez / --curso 31, Evento Internacional. IPLAC, Ciudad de La Habana, Cuba--.

MARTÍ, JOSÉ. Obras Completas, t.10, p 327.

citado por SANVISENS MARFULL, ALEJANDRO. Introducción a la Pedagogía / Jaume Sarramona. – p. 199 –Tecnología y Educación. – Barcelona: Ed. Barcelona S.A., 1983.

PEDAGOGÍA (2003). El currículo para la formación de profesores integrales: alternativa ante los retos del desarrollo. /Teresita Miranda Lena, Verena Páez Suárez/. curso 30. IPLAC- - Ciudad de La Habana, Cuba--.

La formación de la cultura Informática: Una Necesidad Apremiante. / Prado Arza, N. y García González, Edelia/-- Folletos Gerenciales. Centro Coordinador de Estudios de Dirección. Ministerio de Educación Superior.1998.-- p.45.