Strategy for the Sociocultural Competence in the Foreign Languages Major
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Arteaga, F. (2021). Martí's thought in Philosophy of Education. Editorial Tecnocientífica Americana. En la colección Ciencias Sociales
de la Paz Gálvez, E., Bosch Izquierdo, M, & Godoy Becerra, G. (2012). La competencia sociocultural del profesor en formación inicial de lenguas extranjeras. Revista Varela, 12(31), 52-67. Recuperado a partir de https://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/view/420
Ferrales, D., Tejeda, I. & Arteaga, F. (2021). "LiusanLext Project" para desarrollar la competencia cultural y artística en lenguas extranjeras inglés con segunda lengua. Didasc@lia: Didáctica y Educación 12(3), 259-273. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8154379
Gardy, J. (2019). Create to communicate: art activities for the EFL Classroom. U.S. Department of State Office of English Language Programs: USA.
Gómez, G., Borrero, V. & Velázquez, Y. (2019). Principales tendencias sobre la competencia sociocultural en la carrera lenguas extranjeras inglés con segunda lengua. Opuntia Brava, 11(Número especial 2), 33-44. https://redib.org/Record/oai_articulo2980329-principales-tendencias-sobre-la-competencia-sociocultural-en-la-carrera-de-lenguas-extranjeras
Hymes, D. (2001). "Competence and performance in linguistic theory". Acquisition of languages: Models and methods. Ed. Huxley and E. Ingram. New York: Academic Press. E-23. Press.
Margiotta, U. (2018). Developing intercultural competences through art, META Methodological Report. Dlv.2.2 (Short version) Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union. Edited by Fondazione Nazionale Carlo Collodi. https://www.meta-project.eu
Medina, A. & Tejeda, I. (2018). Practicum and research tasks for foreign language trainee teachers in Cuba. La Habana: Editorial Félix Varela.
Pennycook, A. (2017). The cultural politics of English as an international language. New York: Routledge. https://www.routledge.com/The-Cultural-Politics-of-English-as-an-International-Language/Pennycook/p/book/9780415788137
Tejeda Cerda, P. & Niebles Gutiérrez, A. (2016). Análisis de algunos factores socio-culturales en la enseñanza de un idioma extranjero. Estudios Pedagógicos, XLII, pp. 31-39. Universidad de Chile. Valdivia, Chile.
Velázquez, Y., Nieves, O. y Parra J. (2018). Un aprendizaje autónomo de las Lenguas extranjeras inglés con segunda lengua basada en el uso de las estrategias de aprendizaje. Opuntia Brava 10(Especial 1), 96-107. http://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/540