Policy Educacionaly training teachers and directors of Education

Main Article Content

Pedro Luis González Rivera
Deogracia Hernández Rodríguez

Abstract

This article presents an initial approximation to the general normative basis of upgrading, which gives reasons of the necessity of upgrading teachers and directors, as part of their kn owledge of the general politics of our country, and at the same time as main part of our educational policy. The general normative basis serve as grounds for all preparation process of education professionals, including the labor laws for upgrading and dev eloping the human resources of the Ministry of Labor and Social Security, which establishes a general model.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Rivera, P. L., & Hernández Rodríguez, D. (2008). Policy Educacionaly training teachers and directors of Education. Mendive. Journal on Education, 6(3), 158–162. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/293
Section
ARTICLES

References

. Arencibia Sosa, V. y colaboradores. Cuarenta años de Revolución en la Educación. En: Filosofía de la Educación. Selección de Lecturas. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2003. Pp. 73-134.

. González Rivera, P.L. Modelo de capacitación desde la Historia Contemporánea para los profesores en ejercicio de secundaria básica. Tesis en opción al grado de Doctor en ciencias pedagógicas, 2005.

. Masón, R. M. La Política Educativa y los cambios en la Secundaria Básica. En: González Soca, A.M. y C. Reinoso. Nociones de sociología, psicología y pedagogía. Edit. Pueblo y Educación, LA Habana, 2002. Pp. 262- 267.

. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. RESOLUCIÓN No. 29/2006.