Visualization of information and knowledge to communicate social sciences research results
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Cuschieri, S., Grech, V., & Savona, C. (2019). WASP (Write a Scientific Paper): Structuring a scientific paper. Early Human Development, 128, 114117. https://doi.org/10.1016/j.earlhumdev.2018.09.011
Demerath, L., Reid, J., & Suarez, E. D. (2020). Teaching About the Social Construction of Reality Using a Model of Information Processing. En V. V. Krzhizhanovskaya et al. (Eds.): ICCS 2020, LNCS 12143, 648-660. http://doi:10.1007/978-3-030-50436-6_48
Fadiran, O. A., Biljon, J. V., & Schoeman, M. A. (2020). Knowledge transfer in science education: the case for usability-based knowledge visualization guidelines. En Conference on e-Business, e-Services and e-Society (pp. 263-273). Springer, Cham. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2F978-3-030-45002-1_22.pdf
Fuentes, H. C., Álvarez, I. B., & Matos, E. C. (2004). La teoría holístico configuracional en los procesos sociales. Pedagogía Universitaria, 9(1), 1 5. Disponible en: http://cvi.mes.edu.cu/peduniv/index.php/peduniv/article/view/273/264
Gorina, A., & Alonso, I. (2013). Modelo de la dinámica formativa del procesamiento de la información en las investigaciones sociales. Didasc@lia: Didáctica y Educación, 4(1), 31-56. Disponible en: http://eprints.rclis.org/33064/1/932-1335-1-PB.pdf
Gorina, A., & Alonso, I. (2016). La competencia informacional: reto en la formación de investigadores de las ciencias sociales. REFCalE. Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa, 4(3), 55-70. Disponible en: https://refcale.uleam.edu.ec/index.php/refcale/article/view/1119
Gorina, A., & Alonso, I. (2017). Gestión del ciclo de vida de la información de las investigaciones pedagógicas. Varela, 17(48), 279-296. Disponible en: http://revistavarela.uclv.edu.cu/index.php/rv/article/download/142/320
Gorina, A., Alonso, I., & Salgado, A. (2017). Visualización de información y de conocimiento en la formación universitaria. Un acercamiento desde la Pedagogía. Conrado, 13(59), 7-15. Disponible en: https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/513
Harrison, R. L., Reilly, T. M., & Creswell, J. W. (2020). Methodological Rigor in Mixed Methods: An Application in Management Studies. Journal of Mixed Methods Research, 14(2), 1-23. Disponible en: http://doi:10.1177/1558689819900585
Martín, M.E., Gorina, A., Alonso, I., & Ferrer, L. M. (2021). Formación de la competencia gestión de la comunicación de la ciencia abierta orientada al desarrollo sostenible. Maestro y Sociedad, 18(4), 1539-1564. Disponible en: https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5435/5122
Martín, M.E., Gorina, A., Alonso, I., & Ferrer, L. M. (2020). Competencia deseable en el profesorado universitario: gestión de la comunicación de la ciencia abierta orientada al desarrollo sostenible. Maestro y Sociedad, (número especial 1), 249-264. 1539-1564. Disponible en: https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/download/5198/4685
Mayet, T. Alonso, I., & Gorina, A. (2021). Procesamiento y comunicación de resultados de investigación. Su valoración en tres revistas cubanas de ciencias sociales. RECUS: Revista Electrónica Cooperación Universidad Sociedad, 6(2), 33-39. Disponible en: https://doi.org/10.33936/recus.v6i2.2457
Mayet, T., Alonso, I., Gorina, A., & Martín, M. E. (2022). Consideraciones epistemológicas sobre la comunicación de la ciencia en la formación de investigadores de las ciencias sociales. Revista Caribeña de Investigación Educativa RECIE, 6(1), 44-62. Disponible en: https://doi.org/10.32541/recie.2022.v6i1.pp44-62
Meyer, M., & Dykes, J. (2018). Reflection on Reflection in Applied Visualization Research Generating Knowledge From Practice. IEEE Computer Graphics and Applications, 38(6), 9-16. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2018.2874523
van Biljon, J., & Osei-Bryson, K. M. (2020). The communicative power of knowledge visualizations in mobilizing information and communication technology research. Information Technology for Development, 26(4), 637-652. Disponible en: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/02681102.2020.1821954
Ware, C. (2004). Information Visualization: Perception for Design (2th Ed.). San Francisco: Morgan Kaufmann.