Motivation and it´s history

Main Article Content

Luis Alfredo González Collera

Abstract

In the present article, a critical and historical análisis of the antecedents of the process of motivation is made, from the theoretical and methodological point of view. The works of researchers of different tendencies or approaches are remarked, they are the theoretical and methodologic al bases for the study and development of the process of motivation and motivation for the study or learning in our days. This shows its social, pedagogical and scientific importance, in the development of latter works in this area of human knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Collera, L. A. (2007). Motivation and it´s history. Mendive. Journal on Education, 6(1), 24–28. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/257
Section
ARTICLES

References

FLORES, C. Motivación. Una alternativa para el éxito. Caracas: Fondo Editorial, Universidad Pedagógica Experimental Libertador (FEDUPEL),1994.- p 19.

FERNÁNDEZ, E. Psicología General. Motivación y Emoción. . Madrid: Ed. Centro de Estudios Ramón Areces, S/A, 2001.- p 24.

FREUD, S. El “Yo” y el “Ello”. Madrid: Biblioteca Nueva, 1923.-1-17.

------------- (Más allá del principio del placer. Madrid: Biblioteca Nueva.1920. -p1.

DECI, E. L. Intrinsic Motivation. New York: Plenun Press. 1975 PP: 2-7.

BANDURA, A. Principles of behavior modification. Nueva York: Holt, Rivehat & Winston. 1969. -p19.

AUSUBEL, D. Psicología Educativa. Un punto de vista cognitivo. México: Ed. Trillas. 1983, p37.

MASLOW, A. Motivación y Personalidad. Madrid: Ediciones Díaz de Santo S/A..1954.-p11.

ABULJANOVA, K. A. La correlación entre lo individual y lo social como principio metodológico de la Psicología de la Personalidad. En Problemas Teóricos de la Psicología de la Personalidad. La Habana: Ed. Orbe, 1980.-p 55.

Most read articles by the same author(s)