Developer attending the meeting as a way of teaching organization in the process of universalization of higher education

Main Article Content

Ihosvany Díaz Valdés
Angel Daniel López Valdés

Abstract

In this article it is presented a group of concepts, dimensions and subdimension s related with the developing teaching learning process, treated in the methodological lesson taught in ̈ Carlos Ulloa’s school in Pinar del Río; besides, it is of our interest that all of the aspects mentioned before would be taught in the workshops of each lesson, making emphasis on the different tools provided by it’s application in the formation of the future teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Díaz Valdés, I., & López Valdés, A. D. (2007). Developer attending the meeting as a way of teaching organization in the process of universalization of higher education. Mendive. Journal on Education, 6(1), 5–11. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/251
Section
ARTICLES

References

. CASTELLANOS S. D. /et. AL. / (2002). Aprender y Enseñar en la Escuela Cáp. 2. ED. Pueblo y Educación. La Habana. Pp. 20-5

. GARCÍA BATISTA GILBERTO Y COAUTORES. 2004. Temas de introducción a la formación pedagógica. ED. Pueblo y Educación. Pp.324-325.

. RICO M. P. & SÁNCHEZ TOLEDO MARÍA E (2002). La pedagogía cubana. Sus raíces y logros. ISP E. J. Varona compendio de Pedagogía Editorial Pueblo y Educación L. Habana. Pp. 54-58

. SÁNCHEZ COLLAZO A. & SÁNCHEZ TOLEDO MARÍA E (2002). La Pedagogía cubana. Sus raíces y logros. ISP E. J. Varona Compendio de Pedagogía Editorial Pueblo y educación L. Habana. Pp. 54-58.

. SILVESTRE O M & ZILBERSTEIN T. J. (2002). La Dinámica del Proceso de Enseñanza Aprendizaje mediante sus componentes. Hacia una Didáctica desarrolladora Editorial Pueblo y Educación. La. Habana. Pp. 54-58.

. ______________________________ (2002). Prólogo.¨ Hacia una Didáctica Desarrolladora. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Pp. 54-58.

Most read articles by the same author(s)