Towards a developer in speech therapy students with mild mental retardation preparatory grade

Main Article Content

María Elena Morales Sarabia
Ana Isis Valdés Valdés

Abstract

This article provides a summary for research conducted in the province Pinar del Rio is presented. The analysis of the instruments with an extensive literature review allowed develop a proposal for speech therapy intervention to promote stimulating the development of students with mild mental retardation preparatory grade

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Morales Sarabia, M. E., & Valdés Valdés, A. I. (2002). Towards a developer in speech therapy students with mild mental retardation preparatory grade. Mendive. Journal on Education, 1(1), 10–14. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2
Section
ARTICLES

References

Acosta, R V. (1991). Respuesta Educativa ante la Diversidad. España: Ed. Amarú.

Álvarez, S R. (2001). Temas de Medicina General Integral. La Habana: Ed. Ciencias Médicas,

Bell, R. R. (2001). Pedagogía y Diversidad. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Cabrera, M. C. (1990). La Estimulación Precoz: Un enfoque práctico. España: Ed. Pablo del Río.

Cano, J. M. (1996). Didáctica y Organización en Educación Especial. España: Ed. ALJIBE.

Chif, ZHI. (1980). Particularidades del desarrollo intelectual de los alumnos de la escuela auxiliar. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Discapacitados con capacidad. (2000). Revista Atrévete, 49.

Discapacidad Física. (1996). Revista Atrévete. 8.

Documento de la Dirección Nacional de la Enseñanza Especial. (1990). Educación temprana. Cuba.

Documento de la Enseñanza Especial. (1989). Centros de Diagnósticos y Orientación (CDO). La Habana.

El Lenguaje como un medio integrado. (1997). Revista Atrévete, 211.

Estevan, R. A. (1996). Contextos de Desarrollo Psicológico y de Educación. España: Ed. Aljibe.

Fernández, P. G. (1999). Octava Conferencia de Prevención y Necesidades Educativas Especiales. La Habana.

Figueredo, E. E. (1982a). Logopedia I. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Figueredo, E.E. (1982b). Psicología del Lenguaje. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Figueredo, E.E. (1985). Logopedia II / E.E. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Figueredo, E.E. (1987). Técnicas del Habla. La Habana: Ed. Pueblo y Educación,

Figueroa, E. M. (1983). La Dimensión Lingüística del Hombre. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

García, N J. (1995). Manual de Dificultades en el Aprendizaje. España: Ed. Narcea.

González, R. F. (1994). Comunicación Educativa en el Desarrollo de la Personalidad. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

González, A. M. (1995). Psicología y desarrollo. Granada: Ed. ALJIBE.

González, C. A. (1995). Psicología del Desarrollo: Teoría y Práctica. España: Ed. ALJIBE.

Gutiérez, Z I. (1997). Introducción a la Historia de la Logopedia. España: Ed. Narcea.

López, M. R. (2000). Educación de Alumnos con Necesidades Educativas Especiales. Fundamento y actualidad. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Mañalich, S. R. (1999). Taller de la Palabra. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Most read articles by the same author(s)