Some theories associated with the development and stimulation of thinking in preschool children

Main Article Content

Mercedes Eligia Martínez Pérez

Abstract

This article presents theoretical and methodological references that characterize the process of thinking in preschool children. Reference is made to the criteria of some of the precursors of pedagogy and psychology and current trends that relate to the issue from the perspective of the author.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez Pérez, M. E. (2011). Some theories associated with the development and stimulation of thinking in preschool children. Mendive. Journal on Education, 9(2), 93–98. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1168
Section
ARTICLES

References

- KONSTANTINOV N. A. Historia de la pedagogía.-- Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación. Cuarta edición en ruso, 1974. —p. 37, 50 y 66.

- KONSTANTINOV N. A. Historia de la pedagogía.-- Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación. Cuarta edición en ruso, 1974. —p. 67,81 y 85.

- LIUBLINSKAIA, A. A. Psicología infantil. - Ciudad de La Habana: Ed. de libros para la educación, 1981—p.242.

- LIUBLINSKAIA, A. A. Psicología infantil. - Ciudad de La Habana: Ed. de libros para la educación, 1981. 1981. —p. -272

- RUBINSTEIN, S.L. El desarrollo de la psicología. Principios y métodos – Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1979 p. 71-95

- LOPEZ HURTADO, JOSEFINA. El proceso educativo para el desarrollo integral de la primera infancia / Ana María Siverio Gómez. - Ciudad Habana: UNICEF, 2005 . - -15, 36 y 37 p.

- LIUBLINSKAIA, A. A. Psicología infantil. - Ciudad de La Habana: Ed. de libros para la Educación, 1981. 1981. —p.- 272

- VENGUER, L. A. Temas de psicología preescolar - Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982.

- DOMINGUEZ PINO, MARTHA. Principales modelos pedagógicos de la Educación preescolar / Franklin Martínez Mendoza.--Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001. - - 48 y 54 p.

- DOMINGUEZ PINO, MARTHA. Principales modelos pedagógicos de la Educación preescolar / Franklin Martínez Mendoza.--Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001. - -p 106

- MUJINA, V. S. Psicología infantil (Traducción al español) – Moscú: Vipo 1988. –- p. 90 y11 12- MUJINA, V. S. Psicología infantil (Traducción al español) – Moscú: Vipo 1988. –- p. 302y 313. 13- VENGUER, L. A. Temas de psicología preescolar - Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982.

- DOMINGUEZ PINO, MARTHA. Principales modelos pedagógicos de la Educación preescolar / Franklin Martínez Mendoza.--Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001. - - p107.

Bibliografí