Independent work in chemistry from the teaching task

Main Article Content

Hilda María Arencibia Arencibia
Katia Ledesma Crespo
Eduardo Almirall Romero

Abstract

The article approaches the importance of the work with spelling in children withlearning difficulties which influences in their best social development; it also approaches the wide possibilities that the mother tongue offers for the development of writing.  It is also approaches the relation of teaching spelling with other language aspects and its incidence in the correction of children’s orthographic errors. 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Arencibia Arencibia, H. M., Ledesma Crespo, K., & Almirall Romero, E. (2005). Independent work in chemistry from the teaching task. Mendive. Journal on Education, 3(4), 260–263. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/112
Section
ARTICLES

References

Álvarez de Zayas, Carlos. Hacia una escuela de excelencia. Editorial Académica. C. Habana: (1996).

Arencibia Arencibia, Hilda María. (2002). Tesis de Maestría. Propuesta Didáctica para la implementación del trabajo independiente en la Química General en el ISP”Rafael M de Mendive”. P. del Río.

León Avendaño, Rafael. (1991). Química General Superior. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana.

León Ramírez, Rebeca. (1985). Química General. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana.

Pidkasisty, P. I. (c1986). La actividad cognoscitiva independiente de los alumnos en la enseñanza. Editorial. Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana.