Educational quality from history and professorial training

Main Article Content

Deogracia Hernández Rodríguez
Pedro Luis González Rivera

Abstract

This article explains some approaches about the relationship between the analysis of the educational quality viewed from History and the professors' training process. It is taken into account  the general methodology for the qualitative analysis of the subject and its relationship with teachers’s continuous preparation viewed from History.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández Rodríguez, D., & González Rivera, P. L. (2005). Educational quality from history and professorial training. Mendive. Journal on Education, 3(4), 255–259. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/111
Section
ARTICLES

References

Díaz Pendás, H. Dirección del proceso de aprendizaje de las asignaturas priorizadas. Historia. En: Seminario Nacional para Educadores V, La Habana, 2004: 8-10.

…………………(Sel. y prólogo). Enseńanza de la Historia. Edit.Pueblo y Educación, La Habana, 2002.

González Rivera, PL. Modelo de capacitación desde la Historia Contemporánea, para los profesores en ejercicio de Secundaria Básica en Pinar del Río. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en ciencias pedagógicas,2005.

I.S.P.“Rafael María de Mendive”.La integración entre el ISP y la DPE para perfeccionar el proceso educativo en la Enseñanza Preuniversitaria: una estrategia de la provincia de Pinar del Río. Proyecto de investigación. Pinar del Río, 2005.