Tutoring in pairs in the classes of Integral Practice of English Language. (PILI)

Main Article Content

Juan Carlos Hernández Galá

Abstract

This article has the objective to show a way through which communicative competence can be developed in the students by means of tutoring couple work in Integrated English Practice lessons. In this article there is a reference to the difficulties that second year students in San Cristóbal ́s HEADQUARTERS present, mainly in English language abilities; it is defined the concept of pair work tutoring and the process of students selection of couples.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández Galá, J. C. (2005). Tutoring in pairs in the classes of Integral Practice of English Language. (PILI). Mendive. Journal on Education, 3(3), 185–189. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/96
Section
ARTICLES

References

. Acosta, Rodolfo. :Communicative Language Teaching. Brazil. 1996.

. Ausubel, P. David. : Significado y Aprendizaje Significativo. México. 1983.

. Bermúdez, Raquel y Pérez, Lorenzo Miquel. : Aprendizaje Formativo y Crecimiento Personal.

. Colectivo de autores. : Seminario Nacional para Educadores. Editado por Juventud Rebelde. La Habana. Noviembre 2001.

. Colectivo de autores. : Indicaciones para la práctica laboral responsable de primero a quinto años.

. Colectivo de autores. : Propuesta de un Modelo Pedagógico para el Programa de Universalización en la formación de maestros.

. Colectivo de autores. : La comprensión Lectora como Regulación Significativa y Acción en el marco de una actividad productivo creadora. ISP de Pinar del Río. (Artículo inédito.)

. Colectivo de autores. : Forum. English Teaching. USA. January 2004.

. Colectivo de autores. : Forum. English Teaching. USA. April 2004.