The direction of the teaching learning process in the annexed classroom of mechanics of Self-driven Vehicles, some considerations for its development

Main Article Content

Leonardo Armas González
Madelyn Fernández Barrios
Juan Alberto Mena Lorenzo

Abstract

The formation of the qualified work force is of vital importance for the integral development of the country, starting from the generalization of experiences that in different contexts one comes developing in the Technical Education and Professional. The present article points out the theoretical budgets that should be kept in mind for such an aspiration, making emphasis in the direction of the process of teaching learning in the specialty of Mechanics of Self-driven Vehicles in the annexed classrooms of the Labor Entities.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Armas González, L., Fernández Barrios, M., & Mena Lorenzo, J. A. (2016). The direction of the teaching learning process in the annexed classroom of mechanics of Self-driven Vehicles, some considerations for its development. Mendive. Journal on Education, 14(1), 113–118. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/818
Section
ARTICLES
Author Biography

Leonardo Armas González, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca"

Ingeniero Mecánico. Profesor Asistente, Departamento de  Mecánica, Jefe de disciplina de Procesos Tecnológicos.

References

Acosta, A. (2012). Concepción didáctico-metodológica para el proceso de enseñanza práctica de la soldadura en la empresa. Pinar del Río. Tesis de Doctorado. Pinar del Río: UCP. Cuba.

Bermúdez, R. (2014). La actividad profesional pedagógica en la Educación Técnica y Profesional en Pedagogía de la Educación Técnica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

León, M. (2012). La integración escuela politécnica-mundo laboral. Modelo perfeccionado. En: Compendio de trabajos de posgrado. Educación Técnica y Profesional. Compiladores: Abreu Regueiro, R. y C. Cuevas Casas. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Mena, J. A. (2008). Una metodología para potenciar la integración escuela politécnica-entidad laboral en la rama del transporte, en Pinar del Río. (Tesis presentada en opción al título de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Pinar del Río.

Mena, J. A.; Machado, F. C. y León, J. J. (2012). La ETP compartida: un modelo de ETP emergente. En Congreso Educación Superior. Curso Internacional.

Menéndez, A. (2011). Modelo para la dirección del proceso de enseñanza-aprendizaje en la Educación Técnica y Profesional. (Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. La Habana.

Soler, J. (2013). Elementos de pedagogía, didáctica y diseño curricular de la ETP. Una relación imprescindible para el desarrollo del proceso de educación técnica y profesional. Universidad de Ciencias Pedagógicas para la Educación Técnica y Profesional “Héctor Alfredo Pineda Zaldívar”. La Habana.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5