The formation of research - labor abilities in the accountants

Main Article Content

Yenileidys Lorenzo Cabezas
Teresa Díaz Domínguez

Abstract

The process of formation of research - labor abilities in th e students of the Accounting and Finance s career, presents inadequacies in its conception and this leads to the fact that the performance of this professional is not in correspondence with the requirements and necessities of the society; therefore, his behavior won't be in correspondence with the performance sphere in which should be inserted. So, the work was directed to support the stages through which the Accounting and Finances students go through in the formation of research - labor abilities from the curricular dimension.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Lorenzo Cabezas, Y., & Díaz Domínguez, T. (2014). The formation of research - labor abilities in the accountants. Mendive. Journal on Education, 12(4), 488–496. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/742
Section
ARTICLES

References

-Addine, F., & Otros. (2000). Diseño Curricular. Cuba: Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño.

-Álvarez, C. (1990). La Disciplina Principal Integradora. La Habana: Ministerio de Educación Superior.

-Álvarez de Zayas, C. M. (1999). Didáctica: La escuela en la vida (3era ed.). Ciudad de La: Pueblo y Educación.

-Fuentes, H. C., & Mestre, G. U. (1997). Curso de Diseño Curricular. Santiago de Cuba: Centro de Estudios de Educación Superior. Universidad de Oriente "Manuel F. Gran".

-García Sánchez, V. M., & Pérez Rodríguez, S. (2012). La práctica investigativa laboral en el primer año de la carrera Contabilidad y Finanzas: modelación didáctica. COFIN HABANA.

-Gómez López, R. (s.f.). La ciencia contable: fundamentos científicos y metodológicos. (E-Libro, Ed.) Disponible: http://www.saber.ula.ve/bitstream/123456789/17418/1/articulo2.pdf

-Herrera, J. (2002). El perfil del contador: una visión del futuro. Revista Interamericana de la AIC.

-Lanuez Bayolo, M., & Pérez Fernández, V. (2005). Habilidades para el trabajo investigativo: experiencias en el Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño (IPLAC). Pedagogía 2005. Ciudad de La Habana.

-Llanes Montes, A. (s.f.). Estrategia educativa para el desarrollo de las habilidades profesionales desde las prácticas pre-profesionales en la especialidad contabilidad. Disponible en: Eumed.net: http://www.eumed.net/librosgratis/2011a/893/estrategia%20educativa%20para%20el%20desa rrollo%20de%20las%20habilidades%20profesionales%20del%20Bachiller%20Tecnico%20en%2 0contabilidad.htm

-Machado, E. (2008). El desarrollo de habilidades investigativas como objetivo educativo en las condiciones de la universalización de la Educación Superior. Universidad 2008. La Habana.

-Mestre, U. (1995). La formación profesional en la dinámica del proceso docente. Revista Cubana de Educación Superior.

-Montes de Oca, N., & Machado, E. F. (2009). El desarrollo de habilidades investigativas en la Educación Superior: un acercamiento para su desarrollo. Humanidades Médicas, 9(1).

-Pardo Cordero, J. (2008). Propuesta de Estrategia didáctica para la formación de habilidades profesionales en la enseñanza del Derecho Constitucional Cubano. Edición electrónica gratuita.

Pérez, M. C. (1999). Las habilidades e invariantes investigativas en la formación del profesorado. Una propuesta metodológica para su estudio. Revista Pedagogía Universitaria.