Specific professional skills for teaching physics in the initial training of the specialty teaching Mathematics and Physics

Main Article Content

Héctor Morales Hernández
Vilma María Pérez Viña
Benjamín Cuní González

Abstract

In this paper, the common thread is the development of professional skills of teaching physics during the initial formation of the student career Mathematics-Physics, where the learning outcomes of these students and graduates once universities pedagogical Sciences, do not correspond to the social demands today, so changes are required in the way of teaching performance of teachers in this field, acquiring special meaning with regard to the process of development relate skills with Physical content to address the learning of this subject in Secondary Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Morales Hernández, H., Pérez Viña, V. M., & Cuní González, B. (2014). Specific professional skills for teaching physics in the initial training of the specialty teaching Mathematics and Physics. Mendive. Journal on Education, 12(3), 346–357. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/707
Section
ARTICLES

References

- González, Ana M; Reinoso C y María del Ca.:Nociones de Sociología, Psicología y Pedagogía. Editorial.- Pueblo y Educación.- Ciudad de la Habana ( 2002.p4)

- Alvarez de Zayas, C. “Fundamentos teóricos de la dirección del proceso docente-educativo en la Educación Superior cubana”, La Habana. (1989,p 26).

- CALZADO, D. “Un modelo de formas de organización del proceso de

enseñanza-aprendizaje en la formación inicial del profesor”. Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, La Habana. (2004, p13)

- Álvarez de Zayas, C. “La escuela de excelencia” Educación Superior cubana, La Habana. (1994,p.90)

-MARQUEZ, A. “La formación del docente como intelectual comprometido. Signos, teoría y práctica de la Educación”. S/E. España. (1993, p 2)

- Fuentes, H. “Monografía sobre el proceso docente educativo”. Soporte digital. Santiago de Cuba. Universidad Julio A. Mella. Cuba.(2005,p14)

-Álvarez de Zayas, C. 1994. “Epistemeología” Ministerio de educación Superior. La Habana. (1994, p.40)

- Silvestre M. y Zilbertein J. Hacia una Didáctica Desarrolladora. La Habana. Editorial Pueblo y Educación la Habana.(2002, p23).

- Saveliev V.I. “Mecánica y Física Molecular“. Editorial Mir. Moscú. (1984,p14-18)

- Kuznetsov, L. "Trabajo escogido sobre Metodología de la Enseñanza de la Física“. Editorial Ciencias. URSS. (1975, P 54).