Impact of frequent evaluations in English in Modern Operating Systems lessons

Main Article Content

Dasiel Alberto Pérez Suárez
Noichel Juan Hernández
Bertha Margarita Pérez Morilla

Abstract

This paper describes the impact that frequent evaluations in English in Modern Operating Systems classes have over the students at the University of Informatics Sciences. The research allo wed showing that, despite of the initially rejection of the students, they gradually assimilated the importance of English in their future profession. This had a positive impact on English language study in order to solve academic problems by raising the academic performance and the self - confidence level , to face the English language for professional purposes required in a career as Informatics Sciences Engineering.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pérez Suárez, D. A., Juan Hernández, N., & Pérez Morilla, B. M. (2014). Impact of frequent evaluations in English in Modern Operating Systems lessons. Mendive. Journal on Education, 12(3), 342–345. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/705
Section
ARTICLES
Author Biography

Bertha Margarita Pérez Morilla

Universidad de las Ciencias Informáticas (UCI), La Habana, Cuba.

References

Barrios Espinosa, M. E. (1997). Motivación en el Aula de Lengua Extranjera. Revista Encuentro, 9, 114. Consultado en: http://www.encuentrojournal.org/textos/9.3.pdf

Casar, L. A., Martínez, O. L., Santana, C. M., y Pavón, R. J. (2012). Programa Análitico de la asignatura Idioma Extranjero III. La Habana: Universidad de las Ciencias Informáticas Recuperado de: http://eva.uci.cu/course/enrol.php?id=150

Departamento de Idiomas Extranjeros. (2006). Estrategia Curricular de Idiomas. La Habana: Universidad de las Ciencias Informáticas. Recuperado de: http://intranet2.uci.cu/sites/default/files/pdf_formacion/Idiomas/pdf/Estrategia%20curricular%20de% 20idiomas.pdf

Dörnyei, Z. (2008). Estrategias de motivación en el aula de lenguas. Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya: Recuperado de: http://books.google.com.cu/books?id=StMxMwR40MgC&pg=PA5&hl=es&source=gbs_selected_pages& cad=3 Feixas, M., Codó, E., Couso, D., Espinet, M., y Masats, D. (2008). Enseñando en inglés en la universidad, una experiencia compartida. Barcelona: Experiencias docentes innovadoras de la UAB en ciencias sociales y en ciencias humanas. Recuperado dehttp://ddd.uab.cat/pub/caplli/2009/91286/expdocinn_ciesoc_a2009iSPAp137.pdf

Fernández, D., y Suárez, J. (2009). Docencia en inglés en asignaturas de informática: experiencia práctica. Trabajo presentado en el Seminario Jornadas de Enseñanza Universitaria de la Informática 2009, Barcelona. Pavón, R.J ySantana, C.M. (2009). La comprensión de lectura en la clase presencial de Inglés con Fines Específicos con el uso de las TICs.Revista Santiago, 120, 1-16.Consultado en: http://ojs.uo.edu.cu/index.php/stgo/article/view/1709/1249

Most read articles by the same author(s)