The making of marionettes like expression of the creative potentialities in the students from Preschool Education career

Main Article Content

Maydel Angueira Gato
Neyda Alonso Hernández
Magalis Expósito Mezquía

Abstract

Th is article refers some considerations related to the confection of different types of puppets used i n the insti tutional and no - institutional way to work in the different acti vities of the educative process, r esulting to be necessary abilities that should be formed in students of the Early Childhood Education (Pre - school) career, since the knowledge they possess res ults in being very incipient for the conducting of the educative process with the use of these aids, therefore it is require d creative potentials th at favour the elaboration of new products, such as sensibility and aesthetic intellect.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Angueira Gato, M., Alonso Hernández, N., & Expósito Mezquía, M. (2015). The making of marionettes like expression of the creative potentialities in the students from Preschool Education career. Mendive. Journal on Education, 13(2), 169–178. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/704
Section
ARTICLES

References

-Aroche, A. Estudio de un conjunto de actividades integradas de apreciación y producción plástica. Tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. MINED. La Habana, 1995.

-Borroto, G. Creatividad y trabajo manual. Curso pre-reunión. Pedagogía 97. La Habana. 1997 9

-Chibás, F. Creatividad x Cultura = Eureka. La Habana. Pueblo y Educación. 1997.

-Colectivo de autores. CD carrera Educación Preescolar. La Habana.2009.

-Confeccionando títeres. Revista Mujeres. La Habana. Mayo de 1972.

-Crawford, R. Techniques of creative thinking. Hawthorn Books inc. New York. 1954

-De la Torre, S. Educar en creatividad. Editorial Narcea. Madrid. 1982.

-Franco, O. Lecturas para educadores preescolares Vl. La Habana: Pueblo y Educación. 2011

-Guilford, J. La creatividad, pasado, presente y futuro, en Creatividad y Educación. Buenos Aires: Editorial Paidos. 1978.

-Martínez, M. Inteligencia, creatividad y talento. Pueblo y Educación. La Habana. 2003.

-Mitjáns, A. Pensar y crear. Editorial Academia. La Habana. 1995

-Ortiz, A. L. Creatividad Profesional. www.monografias.com. Consulta 23 de junio del 2013.

-Perdomo, E., Uralde, M. N., Vale, A. y Suárez T.M. La Educación Plástica y el trabajo manual. La Habana: Pueblo y Educación. 2013

-Rodríguez, M. H. Literatura infantil. La Habana: Pueblo y Educación. 2013.

-Schroder, C. Los títeres en escena y en la pantalla. RDA.1992.

-Uralde, M. N. Perdomo, E., Rodríguez, D. e Iglesias, V. Lecturas de Educación Plástica y su didáctica en la edad preescolar. La Habana: Pueblo y Educación. 2013

-Varga, M. Los títeres en la escuela como recurso socio pedagógico. http://es.slideshare.net/gonzakpo/cuadernillo-los-titeres-en-la-escuela-como-recurso-sociopedagogico-egb. Consulta 26 de enero del 2012.

-Verbitsky, P. Listo el Títere. Inst. Ped. Makarenko, La Habana. 1970.

-Vigotsky, L. S. Pensamiento y Lenguaje. Pueblo y Educación. La Habana. 1981.

-Villafañe, J. El mundo de los títeres. Instituto Nacional de Estudios de Teatro, Cuaderno de Cultura Teatral Nº 20. Comisión Nacional de Cultura. Buenos Aires. 1944.

-Vinográdova, N. El conocimiento de la literatura en las primeras edades. Editorial Orbe. La Habana. 1979.