Refining the criteria associated with institutional accreditation from the Catholic University of Cuenca, A zogues extension evaluation

Main Article Content

Rafael García Abad
Juan Carlos Ortega Castro

Abstract

Higher Education in Ecuador goes through a transition phase in which the institutions subscribed to the system must meet standards set by authorities governing this level of training (National Assessment and Accreditation Council ( CEAACES ) , Higher Education Council ( CES) , Ministry of Higher Education, Science , Technology and Innovation ( SENESCYT ) ) , why the Catholi c University of Cuenca, Azogues Headquarters undertook a strategic planning process , of which became an improvement plan aimed at improving criteria and associated evaluation model variables set in this regard . The results are about the essence of this ar ticle .

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Abad, R., & Ortega Castro, J. C. (2015). Refining the criteria associated with institutional accreditation from the Catholic University of Cuenca, A zogues extension evaluation. Mendive. Journal on Education, 13(2), 158–168. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/703
Section
ARTICLES

References

CONEA (2009a). Modelo de Evaluación de Desempeño Institucional de las Instituciones de Educación Superior. Quito: CONEA.

CONEA (2009b). Mandato Constituyente No. 14. Evaluación de desempeño institucional de las Universidades y Escuelas Politécnicas del Ecuador. Quito: CONEA. 10

KRAJEWSKY, Lee (2008): Administración de Operaciones, México: Prentice – Hall.

LEIVA, Francisco (2002): Nociones de Metodología de la Investigación, Quito: Cámara Ecuatoriana del Libro, Núcleo de Pichincha.

PLAN DE MEJORAS UNIVERSIDAD CATÓLICA DE CUENCA, EXTENSIÓN AZOGUES (2013). AZOGUES.

PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE (2008): Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos, Pensilvania: PMP BOOK.

SEIJO, Cristina; BARROETA, Maritza (2012): Planificación Estratégica, Madrid: EAE.

VALLEJO, Raúl (2003): Manual de escritura académica. Guía para estudiantes y maestros, Quito: Corporación Editora Nacional.

VÁZCONES, Grecia; ALOMÍA, Martha (2009): La evaluación en la Educación Superior y el Aprendizaje basado en problemas, Quito: UTE.