The evaluation and qualification processes: its approach on the subject of Technical Drawing

Main Article Content

Luis Lutgardo Díaz Crespo
Luis Hernández Martínez
Omar Crespo Pérez

Abstract

Learning acquired by engineering students in technical drawing lessons through the work done by them, should be monitored, analyzed and assessed by the teacher in a conscious act from the proper application of the evaluation and qualification processes to achieve their disposition to active learning self-regulated learning. A proper evaluation system implemented consisting of systematic assessments in workshop lessons will imply a bet ter academic performance of students. This is the topic treated in this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Díaz Crespo, L. L., Hernández Martínez, L., & Crespo Pérez, O. (2013). The evaluation and qualification processes: its approach on the subject of Technical Drawing. Mendive. Journal on Education, 12(1), 3–8. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/634
Section
ARTICLES

References

Abarca, M. P. La evaluación de programas educativos. Madrid: Escuela Española, 1990.

Babanski, Y. K. Optimización del proceso de enseñanza. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 1982.

Klingberg, Lothar. Introducción a la Didáctica General. Control y evaluación del rendimiento de los alumnos. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 1985.

Ministerio de Educación. VI Seminario Nacional a Dirigentes, Metodólogos e Inspectores de las direcciones provinciales y municipales de educación. Tomo II. “El maestro. Su misión social y la importancia de su ejemplaridad”. Cuidad de la Habana. Febrero, 1982

Ministerio de Educación. VII Seminario Nacional a Dirigentes, Metodólogos e Inspectores de las direcciones provinciales y municipales de educación. Segunda Parte. Documentos normativos y metodológicos. Cuidad de la Habana. Febrero, 1983.