Activities of Physics Subject linked with medicine

Main Article Content

Dianelys Barrera Suárez
Rodolfo Iván Sánchez Llanes
Alfredo González Rodríguez

Abstract

This article offers a system of activities related with medicine and physics under a d eveloping idea, in the students from Filial Manuel Piti Fajardo, Medical Sciences in San Cristobal town. In this article it is included the methodological guides as independent study in the educative practice. The system of activities and its didactic hin ts constitute the main proposal of this article. It was used theoretic and empiric methods which allowed the searching of information, the truth of the problem and the putting practice of the system of activities used in the teaching and learning process of Physics.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barrera Suárez, D., Sánchez Llanes, R. I., & González Rodríguez, A. (2012). Activities of Physics Subject linked with medicine. Mendive. Journal on Education, 10(2), 163–167. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/526
Section
ARTICLES

References

ÁLVAREZ PÉREZ, MARTA. La interdisciplinariedad en la enseñanza de las ciencias. __La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2003. __21p.

BANAZCO FORTEZA, KATIA. Sistema de tareas docentes que contribuya a un aprendizaje desarrollador de la signatura Física en alumnos de 9no grado. Tesis presentada en opción al Título Académico de Máster en Ciencias de la Educación. Pinar del Río. 2008

CASTELLANOS SIMONS, BEATRIZ. Investigación educativa: Nuevos escenarios, nuevos actores, nuevas estrategias. [Material Impreso]. __ La Habana: Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, 1998. __ 110p.

CASTELLANOS SIMONS, DORIS. Alternativas para promover un aprendizaje desarrollador. __ C. Habana: Ed. Colección Proyectos. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, 2001. __ 18p.

___________, [et. al.]. Aprender a enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. __Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2002. __ p 127 - 129.

___________, [et. al.]. Hacia una concepción del aprendizaje desarrollador. __ Ciudad de La Habana: Ed. Colección Proyectos, La Habana Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona. 2001. __ 52p

FÍSICA. PHYSICAL SCIENCE STUDY COMMITEE. Zaragoza. España. Ed. LUIS VIVES. 1969. 381p.

MELGAREJO, JOAQUÍN. ¿Cómo motivar a los alumnos en el aprendizaje de la Física? Revista Educación No.42. La Habana. 1981.

VALDÉS CASTRO, PABLO Y R. VALDÉS. Tres ideas básicas de la didáctica de las ciencias. El proceso de enseñanza de la Física en condiciones contemporáneas. La Habana: Ed. Academia, 1999.

VALDÉS CASTRO, PABLO y otros. La enseñanza de la Física elemental. La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2002.

VALDÉS CASTRO, PABLO. Activación de la actuación cognoscitiva durante el estudio de la Física. Tesis de grado. Moscú. 1981