The care of children of 0-1 year old

Main Article Content

Olga Lidia González González

Abstract

Attention to early ages has been achieved due to the non-conditional work done by doctors and nurses a s the main doers of the non - formal ways of the preschool education. Researchers have demonstrated that the difficulties in the education of children at early ages are explained through causes that have a subjective character; for instance, problems about t he organization of family life, lack of knowledge about the appropriate use of the resources that are available for improving the school schedule, the mother nursing, ablactating, the psychomotor and emotional development. This article offers a group of re commendations, in terms of minimal elements necessary for the formation and the development of children from 0 to 1 year old.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González González, O. L. (2011). The care of children of 0-1 year old. Mendive. Journal on Education, 10(1), 54–60. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/510
Section
ARTICLES

References

Castro, P. L.) ¿Cómo es la familia y cómo educa a sus hijos? Editorial Pueblo y Educación, La Habana. (1999P. 67.

Colectivo de autores, UNICEF). Para la vida. Un reto de Comunicación (versión Cubana). Editorial. Pueblo y Educación, La Habana. (1992P. 5.

Gutiérrez, E.). Lo afectivo y la personalidad. En: ¿En qué tiempo puede cambiarse la mente de un niño? Casa Editora Abril, La Habana. (1999P. 65

Arias, G. Diagnóstico y Evaluación Educativa. Editorial Pueblo y Educación, La Habana. (1999)P. 78.

Fondo de Naciones Unidas (UNICEF). Fuente: (PL),http://www.sld.cu/infomedia/smilaldia.php?idnews=5286 . La habana, agosto 7/2002.

Amor Pérez. N. Manual de orientación familiar dirigido a la estimulación temprana del desarrollo socioafectivo del niño de primer año de vida .Tesis en opción al título de máster en Psicología Educativa. Facultad de Psicología, La Habana. Cuba 2006.