Learning developer and The Golden Age of José Martí

Main Article Content

Yadira Piñera Concepción

Abstract

Two considerations support this work, the first: the Edad Golden, José Martí, which contains a significant educational value, and is a work of forced study in the Cuban school in compliance with priority lines and Marti National Program second: Martí is an unavoidable example in the tradition of Cuban pedagogical thinking. Therefore principles underlie learning developer Golden Age. His Understanding is a whole proceeding code instructive and educational for the Cuban teacher. It has been our aim to establish a relationship between the martianos precepts concerning education and fundamental learning principles developed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Piñera Concepción, Y. (2002). Learning developer and The Golden Age of José Martí. Mendive. Journal on Education, 1(1), 26–29. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/5
Section
ARTICLES

References

Martí, J. (1889). Carta a Manuel Mercado. Nueva York: NOV.

Martí, J. (1983). A los niños que lean La Edad de Oro. En La Edad de Oro. (pp. 3). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1983). Bebé y el señor Don Pomposo. En La Edad de Oro. (pp. 59). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1983). Los dos ruiseñores. En La Edad de Oro. (pp. 221). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1983). Músicos, poetas y pintores. En La Edad de Oro. (pp. 107). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1983). Nené Traviesa. En La Edad de Oro. (pp. 88). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1983). Un paseo por la tierra de los anamitas. En La Edad de Oro. (pp. 191). La Habana: Editorial Gente Nueva.

Martí, J. (1989). Contraportada. En La Edad de Oro. (pp.2). Nueva York.