Creativity in Visual Arts Education

Main Article Content

Maydel Angueira Gato

Abstract

This article presents the creative skills which have to be developed in pre-school children. It points out the great importance of teachers for the accomplishment of this objective. Education in Cuba has, as main objective, the development of the student‟s wholesome personality since man is the only one capable of creating and transforming the en vironment. That is why it is very important to develop the creative capacities of children, which means, forming men with moral qualities to develop a creative work.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Angueira Gato, M. (2011). Creativity in Visual Arts Education. Mendive. Journal on Education, 9(4), 279–284. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/496
Section
ARTICLES

References

ALEXANDER MELIK, PAHAEN. Manantiales de creación.--Moscú: Ed. Progreso, 1983. –42p.

ARENCIBIA SOSA VICTORIA. “Cuarenta años de Revolución en la educación”, en Filosofía de la educación.-- La Habana: Ed. Pueblo y educación, 2003. p 84

ARES, GILDA. La Apreciación Plástica como aspecto importante en el Educación, 1995. p 45 4. AROCHE CARVAJAL, ALEXIS. Los Niños y la Creatividad. -- Ciudad de Habana. En Simientes. No.

, Sept. Dic.1991.

_________________________. Juegos y Actividades Plásticas para la creatividad y la Apreciación de los niños.-- Ciudad de la Habana. En Simientes. No 23. May. Dic, 1992.

BLANCO PÉREZ, RECAREY. Acerca del rol profesional del maestro. Material docente, Instituto Superior Pedagógico „Enrique José Varona‟. Facultad Ciencias de la Educación. 2001.

CABRERA SALOT, RAMÓN. Apreciación de las Artes Visuales.--La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1986.

COLECTIVO DE AUTORES. Metodología de la Educación Plástica en la Edad Infantil.--La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1997. --p 11 9.______________________. Programas y Orientaciones Metodológicas de la asignatura Educación Plástica. --La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 1995.

COLLAZO, BASILIA. La Orientación de la actividad pedagógica.--La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1988.--32p

CHACON NARDI, RAFAELA. Expresión Plástica Infantil.-- La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1976.--15p.

DOMÍNGUEZ PINO, MARTA. MARTINEZ MENDOZA, FLANKLIN. Principales modelos pedagógicos de la educación preescolar.--La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001.

FIEDOTIN, M. Creatividad y transformación educativa. Revista de Educación / nueva época núm. 10 / julio - septiembre 1999.