Experience from practice: the strategy of methodological work in the Collective of Carrera

Main Article Content

Letycia del Loreto Valdés Millares
Rubén Pascual Ordaz Lorenzo

Abstract

The strategy presented, constitutes an instrument for improving the methodological work of the Specialty Staff: General and Entirely Formed Teacher for Secondary Schools who are trained at the University of Pedagogic Sciences “Rafael Maria de Mendive“. It is a flexible proposal, of easy adaptation and especially it allows itsenrichment from the educational practice, bearing in mind the experience, the level of creativity of the persons who arrange it and the requirements of th ecurricular model of the specialty.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
del Loreto Valdés Millares, L., & Ordaz Lorenzo, R. P. (2009). Experience from practice: the strategy of methodological work in the Collective of Carrera. Mendive. Journal on Education, 7(4), 261–265. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/387
Section
ARTICLES

References

- Alfonso Alemán, Pedro. El trabajo didáctico de los colectivos de docentes: condición básica

para las transformaciones curriculares en la universidad. Revista Avances. Vol.9 No4. 2007.

- Horruitiner Silva, Pedro. El proceso de formación en la universidad cubana, Revista Pedagogía

Universitaria. Vol. XI, No3. 2006.

-MES. Resolución Ministerial 210/07 .MES. Reglamento Docente Metodológico. La Habana, 2007.

-MINED. Modelo del profesional. Carrera: Licenciatura en Educación. Especialidad Profesor General Integral de Secundaria Básica. Material en soporte magnético. La Habana 2003.

-Miranda Páez, Teresita. Estrategia curricular para la formación del profesional de la Educación. Material impreso. CEE.ISPEJV, La Habana, 2001.

-Saínz Macías, Adelaida. Modelo Pedagógico para la Educación Superior Pedagógica. Tesis de

Maestría. ICCP, La Habana.2006.

-Valle Lima, A. Consideraciones sobre el Autoperfeccionamiento docente. Material

Mimeografiado .ICCP. 1994.