A view on creativity and emotional-behavioral deviations

Main Article Content

Olga Lidia Carmenate Figueredo

Abstract

The article deals with the relationship between creativity and affective-behavioral deviations, establishes the dialectical relationship between personality, creativity and behavior, it stands within the unit cognition affectivity. They are explained as a basic element characteristics of the creative process as well as the important role of motivation in this process and how to link the functional indicators of personality with the creative potential of the subject. the role of the development of creativity in the corrective-compensatory children who have behavioral and emotional aspects deviations in this sense can help correct and / or compensate process are listed further stresses.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Carmenate Figueredo, O. L. (2003). A view on creativity and emotional-behavioral deviations. Mendive. Journal on Education, 1(3), 173–178. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/32
Section
ARTICLES

References

Bell Rodríguez, R. (1997). Educación Especial: Razones, visión actual y desafíos. Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Benita Mate, Y. (1992). Desarrollo y educación de los superdotados. España: Ed. Amaraú.

Betancourt, J. (1997a). La creatividad y sus implicaciones. La Habana: Ed. Academia.

Betancourt, J. (1997b). Pensar y crear. La Habana: Ed. Academia.

Bozhovich, L. I. y Blagonadiezhina, L. V. [s.a]. Estudio de las motivaciones de la conducta de los niños y adolescentes. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Brioso Á. Y Sarría, E. (1995). Trastornos de comportamientos. Madrid: Ed. Alianza.

Chibás Ortiz, F. (1992). Creatividad, más dinámica de grupo =¿Eureka. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Diaz, F. (1975). Atención integral al niño y adolescente con trastorno de la conducta. La Habana: MINED.

González, A. (1990). Como propiciar la creatividad. La Habana: Ed. Ciencias Sociales.

González, A. (1995). Pycrea. La Habana : Ed. Academia.

Leontiev, A. (1975). Actividad, Conciencia y Personalidad. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

López Calleja, S. (1983). Algunas formas del trabajo individual y colectivoconlos menores que asisten a las escuelas para la educación de alumnoscontrastornosdeconducta. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

López Machín, R. (1999). De la Pedagogía de los defectos a la Pedagogía de las potencialidades: Conferencia. Ciudad de la Habana: Impresión ligera.

Martínez Llantada, M. (1995a). Creatividad y calidad educacional. La Habana: Ed. Academia.

Martínez Llantada, M. (1995b). Educación y creatividad: Algunas tendencias. La Habana: Ed. Academia.

Mitjáns Martínez, A. (1995). Creatividad, Personalidad y Educación. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Ortega, L. y López Calleja, S. (1982). Sobre el perfeccionamiento de las escuelas para la educación de alumnos con trastornos de conducta. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Vigotsky, L. S. (1995). Obras Completas. Ciudad de la Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Zaldívar Pérez, D. (1998). Alternativas en Psicoterapia. Ciudad de la Habana: Ed. Academia.