Teacher training approach science from science - technology - society (CTS)

Main Article Content

Katiuska Pérez Bejerano
Ana M. González Ortega

Abstract

An alert is necessary: Our era is calling for a new vision of science education and essential part of this is the realization that teacher education involves the acquisition of academic knowledge to provide scientific knowledge sizing their technological, environmental, social medium and historical, knowledge of how to teach and preparation for educational research and innovation this paper emphasizes the reasons that necessitate the size of these aspects in the scientific training of science teachers, after briefly discusses some of the causes of the lack of attention to them, then certain ideas that can help improve the teaching of science are highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pérez Bejerano, K., & González Ortega, A. M. (2003). Teacher training approach science from science - technology - society (CTS). Mendive. Journal on Education, 1(3), 166–172. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/31
Section
ARTICLES

References

Álvarez De Zayas, C.M. (1996). La escuela en la vida. La Habana: Editorial Félix Varela.

Bravo Salina, N. (1998). Formación Docente, Perfeccionamiento y Capacitación en América Latina. España: Convenio Andrés Belnar.

Chávez, J. (1999). Actualidad de las tendencias educativas. Ciudad de la Habana: ICCP.

Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Ciudad de la Habana: Editorial UNESCO.

Díaz Domínguez, T. (1998). Un modelo para el trabajo metodológico del proceso docente educativo en los niveles de carrera, disciplina y año académico en la educación superior. (Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). La Habana.

Macedo, B. (2000). Problemática que caracteriza a la didáctica de las Ciencias Experimentales en la actualidad. Revista Didáctica de las ciencias. España.

Morejón Quintana, R. I. (2002). Estrategia metodológica, centrada en el método resolución de problemas, como alternativa didáctica para la formación de valores de los estudiantes. (Tesis presentada en opción al título científico de máster). Pinar del Río.

Núñez Jover, J. (1999). La ciencia y la tecnología como procesos sociales. Lo que la educación científica no debería olvidar. La Habana: Editorial Félix Varela.

Valdés, P. y Valdés, R. (2002). Implicaciones de las relaciones ciencia –tecnología en la educación científica. Revista Iberoamericana de Educación, (8).