A methodological approach to speech therapy intervention disorders in children (as) 6th year of the degree preschool

Main Article Content

María Cristina García Benítez
Rodovaldo Díaz Rodríguez

Abstract

This article addresses issues related to the results of a master's thesis in which the importance of educational game addressed during speech therapy intervention to meet the communication needs of children of preschool age. The alternative is in line with the activities proposed in degree programs, responding to the current demands of the integral for-mation of students and constituting a resource, to develop an efficient speech therapy intervention.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Benítez, M. C., & Díaz Rodríguez, R. (2003). A methodological approach to speech therapy intervention disorders in children (as) 6th year of the degree preschool. Mendive. Journal on Education, 1(2), 90–96. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/19
Section
ARTICLES

References

Acosta, R., Carvet, N. y Morejón, J. (1997). Didáctica interactiva para la enseñanza del Inglés a los niños. Pedagogía 1997. Ciudad de la Habana, Cuba: Palacio de las Convenciones.

Acosta, R., Carvet, N. y Marcini, A. (1998). Didáctica contemporánea de las Lenguas. Universidad de Panamá.

Álvarez Gómez, L. (1999). El diseño de estrategias pedagógicas en respuesta a la diversidad. La Habana, Cuba.

Arias, B. G. (1994). Desarrollo de la atención a escolares con defecto. (Artículo mimeografiado). Universidad de La Habana.

Bell, R. R. (1995). Actualidad y perspectivas de la atención a los niños con Necesidades Educativas Especiales en Cuba. Revista Educación, 84.

González Castro, V. y Caraballo Moreno, R. (2000). Necesidades Educativas Especiales de los alumnos con alteraciones del habla. España, Madrid: Ediciones Narcea.

González Cuenca, M. A. (1997). El desarrollo del lenguaje: Nivel fonológico. Madrid: Ediciones Narcea A.A.

González Cuevas, M. A; Fuentes, M. J; De La Morena, M. L. y Barajas, C. (1998). Psicología del desarrollo. Teoría y Práctica. La Habana: Ediciones Aljibes.

González, R. F. (1995). Comunicación. Personalidad y desarrollo. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

López Hurtado, J. y Silveiro Gómez, A. M. (1996). El diagnóstico: un instrumento de trabajo pedagógico. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Tsvietkova. L. S. (2000). Educación de alumnos con necesidades Educativas Especiales. Fundamentos y actualidad. Vigotsky y la psicología soviética. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.