Considerations on the development of the History of Mathematics in pre-university

Main Article Content

Noel Páez Noda

Abstract

This article presents some considerations about the History of Mathematics in our educational system, the different faults it has according to our criteria, the material we have to analyze this theme, and the way in which it is structured for its study, showing a new vision of how this theme can be presented in preuniversity, putting examples about it.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Páez Noda, N. (2004). Considerations on the development of the History of Mathematics in pre-university. Mendive. Journal on Education, 2(3), 195–200. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/151
Section
ARTICLES

References

(1) RÍBNIKOV, K. Historia de las Matemáticas. Moscú. Editorial: Mir, 1987. – 487p.

(2) BLANCO PÉREZ, ANTONIO. Introducción a la Sociología de la Educación. Habana. Editorial: Pueblo y Educación, 1997. –176p.

(3) GÓMEZ IVIZATE, MARIO L. Los Matemáticos. Su vida y obra en el desarrollo histórico de es ta ciencia /[et al]. Pinar del Río: [S.N], 1984. –119p.

(4) MEDINA RAMOS, REYNALDO. Aproximación del desarrollo científico y técnico alcanzado por la humanidad hasta nuestra actualidad. Pinar del Río: [S.N], 2002. –13p.

(5) RÍBNIKOV, K. Historia de las Ma temáticas. Moscú. Editorial: Mir, 1987. – 487p.

(6) Enciclopedia Microsoft® Encarta® 2003. © 1993-2002 Microsoft Corporation.