To educate for the sexuality: to avoid the precocious pregnancy

Main Article Content

Aniuska Hernández Fonte
Jesús Corrales Urra
Dania Regueira Martinez

Abstract

In the initial formation of the students of the pedagogic university it is fundamental the one that you/they know and guide to their educandos as for topics related with the health and the sexuality. The first form of making it is to achieve it from the own person and to take advantage of the mark of the teaching-learning process to socialize it and to influence in the new generations and the community. At the present time, the incidence of this students that you/they have faced not wanted pregnancies your restitution an aspect of great importance for the pedagogic university for their biological, social and psychological repercussion.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández Fonte, A., Corrales Urra, J., & Regueira Martinez, D. (2015). To educate for the sexuality: to avoid the precocious pregnancy. Mendive. Journal on Education, 13(4), 562–569. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1400
Section
ARTICLES

References

Colectivo De Autores: Teorías psicológicas y su influencia en la educación. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 2005.

Colectivo De Autores: Psicología para educadores. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2001.

Colectivo De Autores. Selección de lecturas de Psicología de las Edades. Tomo III. Facultad de Psicología. UH. La Habana, 1988.

Leontiev, A. N. Actividad, conciencia, personalidad. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 1981.

López Sánchez, Idalmis, Valdés Ramos Luís A., Nieto Almeida, Emilio. Bases teóricas del aprendizaje de la Promoción de la Salud. Versión digital.

Moreno Castañeda, María J. Algunas implicaciones de la relación entre educación y desarrollo de la personalidad. Instituto Superior Pedagógico “Enrique José Varona”. La Habana, 2004

Segura Suárez, María Elena y Del Pino Calderón, Jorge Luís. Psicología de las Edades y aprendizaje escolar. Universidad Autónoma “Tomás Frías” de Potosí. 2004