The inclusion of kids with Mental Disability in Kwanza Norte, Angola

Main Article Content

Valdmir Francisco Manuel Gamboa

Abstract

The contemporary world is experiencing an accelerated scientific and technological development in different spheres of social life, playing a leading role in driving the school, which has to improve its educational function of the overall education of current and future generations. It is essential in achieving these aspirations involve teachers, who play a leading role in raising the quality of education, it is necessary to provide teachers with the theoretical and methodological resources, so they can plan and manage efficiently the educational process and comply with comprehensive educational services to students with mental retardation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Manuel Gamboa, V. F. (2015). The inclusion of kids with Mental Disability in Kwanza Norte, Angola. Mendive. Journal on Education, 13(4), 535–542. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1396
Section
ARTICLES

References

-Borges, R. y Orozco, M. (2012). Inclusión educativa /Educación Especial. Conferencia central. Congreso Internacional del Congreso Educación y Pedagogía Especial. La Habana, Cuba.

-Fernández, A. (2002). La comunidad como espacio educativo. Artículo del libro Nociones de sociología, psicología y pedagogía de (González- Reinoso). Editorial Pueblo y Educación. La Habana, Cuba.

Gayle, A. y Fernández, S. (2004). “Líneas de desarrollo de la especialidad de retraso mental. Documento digitalizado del MINED. Dirección de Educación Especial, La Habana.

Guerra, S. (2006). Fundamentos de la necesidad del cambio curricular en la educación de alumnos con retraso mental. Soporte digital. CELAEE. La Habana.

__________ (2007). Modelo educativo para la atención integral a educandos con retraso mental. Colección Perspectiva. CELAEE-MINED Impresión ligera. La Habana,

__________ (2011). Concepción curricular para la educación de escolares con retraso mental. Ponencia presentada en el Congreso Pedagogía 2011. MINED. La Habana,

___________ (2012). El contexto escolar, familiar y comunitario en el currículo para escolares con retraso mental. / Ministerio de Educación: Ed. Pueblo y Educación.

Valle, A. et al. (1997) Un modelo para la dirección de la transformación de la escuela. En: Pedagogía ´97. MINED. La Habana, Cuba.

Valiente, P. y Álvarez, R. (2000). La Evaluación de los Centros Educativos. IPLAC. (Material docente del diplomado en Supervisión y Administración Educativa). La Habana, Cuba.

Vigotsky, L. S. (1989). Tomo V. Obras completas. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba.