Theoretical grounds of the strategy to improve the professionalization process of mentor teachers in Education Degree in Primary Education

Main Article Content

Ismael Cordero Sánchez

Abstract

At present the process of professionalization is a strategic objective for universities. For the
Pedagogical Universities this process is a priority for developing and bettering the formation at
early stage. The pedagogical universalization and teacher-tutors at Primary School Teachers
Training Courses have a great importance considering them as dynamic agents in the early
formation stage. This article describes the main tendencies of the professionalization process in the
pedagogical universalization context as a new model of professional formation in the specific
conditions of the teacher-tutors.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cordero Sánchez, I. (2011). Theoretical grounds of the strategy to improve the professionalization process of mentor teachers in Education Degree in Primary Education. Mendive. Journal on Education, 9(2), 126–131. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1173
Section
ARTICLES

References

- Addine f (2007). Didáctica y currículo: Análisis de una experiencia. Editorial AB Potosí. Bolivia -

Castellanos D. y otros (2000). El proceso de enseñanza-aprendizaje desarrollador en la secundaria

básica. Centro de Estudios Educacionales. ISP Enrique José Varona. La Habana, (material en

soporte digital).

- Castillo M. E. (2002). La formación del modo de actuación profesional del

profesor de historia: una propuesta metodológica desde la enseñanza de la historia de cuba. Tesis

presentada en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas

- Chacón N. (2004). Ética y educación en tiempos de globalización desde la perspectiva cubana. En formación del profesorado en Cuba. Formato digital. - García l. y Páez V. (1998).Profesionalización docente y reforma educativa, Centro asociado de la UNED de Asturias, s/f.

- González V (2004). El profesorado universitario su concepción y formación como modelo de actuación ética y profesional. En http://www.campusoei.org/revista/deloslectores/741gonzaaez258.pdf - Labarrere A. (1997).

Aprendizaje.... ¿qué le oculta a la enseñanza?, en revista siglo xxi, año 3, # 7 mayo-agosto, 1997.

- Mañalich R. (1998). Interdisciplinariedad y Didáctica. En Didáctica de las Humanidades. Editorial

Pueblo y Educación. 2005.

- Parra I. (2002. Modelo didáctico para contribuir a la dirección del

desarrollo de la competencia didáctica del profesional de la educación en formación inicial. Tesis

presentada en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas.

- Modelo de Universalización para la Educación Superior en los ISP (2003),