The development of the repair skill in the masonry specialty
Main Article Content
Abstract
The article is about the development of professional skills in the masonry specialty, as well as the didactic strategy to develop the professional ability to study in the first year of that specialty. The results of the diagnosis revealed insufficiencies, which negatively affected the training of skilled workers, to integrate into the world of work, and training for the work that society demands. Research methods were used at the theoretical, empirical and statistical that with the determination of dimensions and indicators facilitated the evaluation of the applied didactic strategy. The practical significance is provided by the didactic strategy, with each of the actions proposed in it, in each one of the stages that allow the students to develop the professional ability to work according to the demands of professional model.
Downloads
Article Details
References
Abreu, R. L., & Soler Calderius, J. L. (2014). Didáctica de la Educación Técnica y Profesional. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Aragón, A. (2009). Algunas consideraciones sobre la Educación Técnica y Profesional del siglo XXI,. Conferencia Inaugural del I Taller Internacional: «La ETP del siglo XXI», Camagüey, Cuba.
Bermúdez, R., & Pérez, L. (2004). Aprendizaje formativo y Crecimiento personal. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Cruz Cabeza, M. A. (2003). Metodología para mejorar el nivel de formación de las habilidades Profesionales que se requieren para un desempeño profesional Competente en la especialidad construcción civil (Tesis Doctoral). Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero, Holguín, Cuba.
De Armas Ramírez, N., Lorence, & Perdomo. (2012). Los resultados científicos como aportes de la investigación educativa. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Leontiev, A. (1981). Actividad, conciencia y personalidad. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
Mena, J. A. (2015). La Educación Técnica y Profesional: una educación diferente. Mendive, 13(4), 353-363.