Strategy for upgrading Physical Education professors at “Rafael Maria de Mendive” University of Pedagogical Sciences

Main Article Content

Orlando Alfredo Vento Montiller

Abstract

This article seeks to solve the lack of the professors' of Physical Educati on preparation in the Pedagogic University that finds its causes in the inadequacies in the process of stimulation of the sport mot or abilities in the students with an educational physical integral approach through the game , due to the lack of upgrading ac tions in the department to the new demands in its professional performance . For this end the re are reflected the theoretical foundations that guide the upgrading of professors under the current conditions, with the purpose of promoting an integral general culture .

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Vento Montiller, O. A. (2015). Strategy for upgrading Physical Education professors at “Rafael Maria de Mendive” University of Pedagogical Sciences. Mendive. Journal on Education, 13(3), 272–278. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/760
Section
ARTICLES

References

- Álvarez de Zayas, Carlos. (1992). La escuela en la vida. Colección Educación y desarrollo. Ciudad Habana, Cuba.

- Añorga Morales, J. y Valcárcel, N. (1999). Educación Avanzada. Paradigma educativo alternativo para el mejoramiento profesional y humano de los recursos laborales y de la comunidad. La Habana, Cuba.

- Brito H. (1984). Hábitos, habilidades y capacidades. Revista Varona. Año 6, No 13. La Habana, Cuba.

- Blanco Pérez, A. (2001). Introducción a la Sociología de la Educación. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

- Blanco Pérez, A. (2003). Filosofía de la Educación: selección de lecturas. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

- Castillo Estrella, T. (2004). Un modelo para la dirección de la superación de los docentes desde la Secundaria Básica, tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, ISP Rafael María de Mendive, La Habana, Cuba.

- Castro Escarrá, O. J, (1997). Fundamentos teóricos y metodológicos del Sistema de Superación del personal docente del Ministerio de Educación. Tesis presentada en opción del titulo de Master en Educación Avanzada. Ciudad de la Habana, Cuba.

- CHÁVEZ, JUSTO A. (1999). Actualidad de las tendencias educativas. ICCP, MINED. Ciudad de la Habana, Cuba.

- Engels, F. y Marx, C. (1987). Dialéctica de la Naturaleza. Moscú: Progreso.

- Lenin, V. I. (1979). Cuadernos Filosóficos. La Habana, Cuba: Política.

- López A. (2006). La Educación Física más Educación que Física. Ciudad de la Habana, Cuba.

- López A. y César V. (2001) Tendencias contemporáneas de la clase de Educación Física. Material en proceso de edición.

- Programas y Orientaciones Metodológicas de Educación física de la educación superior pedagógica 2010.

- Petrovski A. V. Psicología general. Editorial de libros para la educación. Ciudad de la Habana, Cuba

- Ruiz A. y otros (1985). Metodología de la enseñanza de la Educación Física, Tomo I, La Habana, Cuba.

- Villalón García G. (2006). La lúdica, la escuela y la formación del educador. Ciudad de la Habana, Cuba.

- Vigotsky, L. (1982). Pensamiento y lenguaje. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

- Valiente Sandó, P. (2001). Concepción sistémica de la superación de los directores de Secundaria Básica. Tesis en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas.