Some reflections on the current Pedagogical University for Technical and Vocational Education and student assessment

Main Article Content

Ana María Morales Armenteros

Abstract

In this article it is analyzed that the new conditions of the New Cuban University Educative Approach (Universalización de la Enseñanza Superior) demand to place the evaluation of the professional performance of the students-teachers as professors, in the center of the evaluation system, which justifies the need of a new theoretical model of evaluation in the teachers’ formation process of  Technical and Professional Education formation that assists the demands of this change and of the social context in which it  takes place.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Morales Armenteros, A. M. (2005). Some reflections on the current Pedagogical University for Technical and Vocational Education and student assessment. Mendive. Journal on Education, 3(2), 90–93. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/76
Section
ARTICLES

References

Castro Pimienta, Orestes. La evaluación en la escuela actual ¿Reduccionismo o Desarrollo?. Tesis de doctorado. 1996.

_______________. La evaluación en la escuela actual ¿Reduccionismo o Desarrollo?. Artículo. ISPETP. 1996.

Rico Montero, Pilar. ¿Cómo desarrollar en los alumnos las habilidades para el control y la valoración de su trabajo docente?. Editorial Pueblo y Educación. MINED. 1990.

Pérez García, Caridad. La autoevaluación como componente del proceso evaluativo: un estilo de dirección pedagógica participativo. ISPETP. Ciudad Habana, Julio del 2002. Pedagogía.2003.

Gómez, Luis I. Entrevista concedida a Revista Bohemia 14.06.02. Año 94. No. 12.

Hernández Socarrás, Xiomara. Evaluación del desempeño profesional de los estudiantes de la Licenciatura en Educación Preescolar. Resumen de Tesis Doctoral. Ciudad de la Habana. 2003.

Ferrer Madrazo, María Teresa. Modelo para la evaluación de las habilidades pedagógicas profesionales del maestro primario. Tesis Doctoral. Ciudad de la Habana.2002.

Valdés Veloz, Héctor. Encuentro Iberoamericano sobre Evaluación del Desempeño Docente. Ponencia presentada por Cuba. Ciudad de México, 23 al 25 de mayo de 2000.

González Pérez, Miriam. Evaluación del aprendizaje en al enseñanza universitaria. Universidad de la Habana. CEPES.