How to achieve professional-oriented agricultural courses in lower secondary students?

Main Article Content

Jesús Torres Domínguez
Elida Cordero Peña
Francisco Coste Gómez

Abstract

The article makes an assessment of the need for professional orientation in students, for their influence on the formation and development of the personality of young people, to influence the making conscious decisions regarding the selection of the profession. The article presents a summary of the application of a methodology that takes place in a group of junior high schools in the province of Pinar del Rio, which enabled the achievement of a set of school work, family and community this address.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Torres Domínguez, J., Cordero Peña, E., & Coste Gómez, F. (2003). How to achieve professional-oriented agricultural courses in lower secondary students?. Mendive. Journal on Education, 2(1), 34–38. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/71
Section
ARTICLES

References

Álvarez de Zayas, C. (1999). Didáctica de la escuela de la vida. La Habana: Edición. Pueblo y Educación.

Becerra Alonso, M. J. (1998). Caracterización de la motivación profesional en estudiantes de la ETP en Ciudad de la Habana. (Tesis de grado Master en Pedagogía Profesional). ISPETP. La Habana.

Del Pino, J. L. (1998). La orientación profesional en los inicios de la formación superior pedagógica. Una propuesta desde el enfoque problematizado. (Tesis de grado Doctor en Ciencias) ISPEJV. La Habana.

Fallar, J. (1998). El trabajo de Orientación profesional. En Pedagogía Cubana no.2. La Habana.

Hedesa Pérez, I. J. (1998). Cómo orientar hacia las profesiones desde la clase. La Habana:Editorial Pueblo y Educación .

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2