Initial pedagogical foundations for academic and methodological management of the Cuban Educational Mission in Venezuela approach

Main Article Content

Rolando Ruiz Peraza

Abstract

The Educative Cuban Mission in Venezuela lacks of characterization on its pedagogical principles after six year of existence. Among these principles, we identify in this work: the object, social approach and the objective, besides the methodological and academic assessment are determined as the essential content of the management process.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ruiz Peraza, R. (2010). Initial pedagogical foundations for academic and methodological management of the Cuban Educational Mission in Venezuela approach. Mendive. Journal on Education, 8(4), 291–295. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/481
Section
ARTICLES

References

Arechavaleta, N. 1999 El Proceso Docente como Proceso de Trabajo Institucional. Ciudad de La Habana. CEPES.

Bringas, J. A. 1999. Propuesta de Modelo de Planificación Estratégica Universitaria. Ciudad de la Habana. Tesis (en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). ISP “Enrique José Varona”.

Chávez, Justo. Problemas contemporáneos de la Pedagogía en América Latina. ICCP, La Habana. 1993.

Chávez, Justo. Tendencias actuales para transformar la educación en los países iberoamericanos. Ediciones INAES, México. 1996.

La organización comunitaria y los consejos comunales en Venezuela (abril 2006)

Romero, B. 2002. Propuesta de un modelo para la gestión de la docencia. La Habana. En: Revista Pedagogía universitaria. (CU) Vol 7. (No) 2. CEPES.

Rubio, I, 2005. Tesis en opción al título de doctora en Pedagogía: Modelo de gestión para el desarrollo de habilidades de estudio con enfoque profesional en la carrera de Ciencias Exactas.

Talízina, N. F. 1988. Psicología de la enseñanza. Moscú. Editorial Progreso.

Ugalde, L. 2003. El sistema de trabajo del director educacional zonal serrano pinareño. Vías para su mejoramiento. Ciudad de La Habana. 120 h.. Tesis (en opción del grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). ICCP.