José Marti’s Humanism: philosophical foundation of the teaching of foreign languages

Main Article Content

Arturo Pulido Díaz

Abstract

This article shows the necessity to use Marti’s Humanism as basis for the teaching of foreign languages in Cuba. It also gives examples through some didactic categories --- objective, content, method, and evaluation--- of how to put into practice this philosophical conception.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pulido Díaz, A. (2009). José Marti’s Humanism: philosophical foundation of the teaching of foreign languages. Mendive. Journal on Education, 8(1), 34–37. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/414
Section
ARTICLES

References

-Blanco Pérez, A. (2003). Filosofía de la Educación. Selección de lecturas. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación. -Ideario pedagógico de José Martí. (2000). Centro de Estudios Martianos. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación. -López Hurtado, J y otros. (2000). Fundamentos de la Educación. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación. -Turner Martí, L y otros. Martí y la Educación. (1996). Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación. -Pulido Díaz, A. (2005). Propuesta de estrategia didáctica desarrolladora para concebir el proceso de enseñanza-aprendizaje de la competencia comunicativa integral de la lengua inglesa en escolares de 6to. grado de la escuela primaria en Pinar del Río. Tesis presentada en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. Ciudad de la Habana, Cuba. -Rodgers, T. (2000). Methodology in the New Millenium. USA. English Teachin Forum. April, Volume 38, Number 2.