How to design a program of clinical biochemistry, for health technicians in clinical laboratory profile taking into account the new teaching approaches?

Main Article Content

Mercedes Moleiro Hernández
Osvaldo Echevarría Ceballos

Abstract

The formation process of the Licentiate in Health Technology of the profile of Clinical Laboratory is based in the mastery of the essential knowledge that, linked with the performance ways, allow him the solution of the professional problems he faces, as part of the health team of his specialty, so that within his teaching curriculum a group of subjects are included which have a special linking with the labor practice that the students carry out, on the base of a new didactic approach, starting from invariants of didactics as science which energize the teaching-learning process, and taking as base structure the didactic unity, which makes possible that the student consolidates his learning, achieving partial objectives, but around a well defined object of learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Moleiro Hernández, M., & Echevarría Ceballos, O. (2007). How to design a program of clinical biochemistry, for health technicians in clinical laboratory profile taking into account the new teaching approaches?. Mendive. Journal on Education, 5(3), 208–212. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/231
Section
ARTICLES

References

- Advine Fernández Fátima. (2000). Diseño Curricular. Instituto Pedagógico Latinoamericano y del Caribe. Cuba 2-Álvarez de Zayas. C. (1999). “La escuela en la vida”. Editorial Pueblo y educación. La Habana Tercera Edición. 3-__________________ (1996). Hacia una Escuela de Excelencia. Editorial Academia. La Habana. Cuba 4__________________(____) Metodología de la Investigación Científica. 5-Álvarez de Zayas Rita. M. (____).Pedagogía y Didáctica. 6-Aradas Rodríguez. A. (1999). Metodología para el diseño de la Especialidad de primer grado en Pediatría. Tesis para optar por el título académico de Master en Ciencias de la Educación 7-Díaz Domínguez Teresa (____). Fundamentos pedagógicos de la Educación Superior. Manual para un proyecto de capacitación a docentes. Grupo de estudios de didáctica de Educación Superior. Universidad Hermanos Saíz. Cuba. 8______________(1998). Temas sobre Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior. Universidad de Pinar del Río. Cuba. 9-_______________(1997). Enfoques del trabajo didáctico institucional par la elaboración de los proyectos educativos: en el caso cubano. Universidad de Pinar del Río. Cuba. 10______________(2002). Fundamentos pedagógicos de la Educación Superior. Curso preevento. Universidad de Pinar del Río. Cuba. 11- Fariñas León Gloria. (1995). Maestro una estrategia para la enseñanza. Editorial Académica. La Habana 12- González Otmara (1992). El planeamiento curricular en la Educación Superior. CEPES. Editorial EMPES. La Habana 13- Horruitiner Silva Pedro. (____). La organización del proceso docente en el ejemplo de una asignatura. Universidad de Oriente. Cuba.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2